2016. dec 29.

2016-os évzáró gamer posztom

írta: Jump In
2016-os évzáró gamer posztom

Ez az évem elsősorban a generációváltásról szólt. Az Xbox 360 helyébe megérkezett nálam is az Xbox One. Azóta elég sok új játékom lett (ingyen, na meg persze vettem is párat). A gépezet egész pontosan 16 telepített játék mellett 80 telepítésre kész játékot számlál, ami szép szám a májusi állapothoz képest.

mass_effect_3.png

Szerencsére rengeteg visszafelé kompatibilis játék "jelent" meg, ezek közül az Év két legnagyobb visszatérő címe számomra a Red Dead Redemption és a Mass Effect trilógia voltak (még csak a 3. részével játszottam). Felejthetetlen élmény mindkettő.

Az Év legjobb Xbox szolgáltatása nálam a EA Access volt. Pont a napokban olvastam egy olyan kérdést a neten, hogy ebben az előfizetésben mi a csapda? Ugyanis évi 6000 Ft-os előfizetésért idén olyan játékokat vágtak hozzánk ingyen, mint az Unravel, a Mirror's Edge: Catalyst, a Star Wars Battlefront és a Plants vs Zombies: Garden Warfare 2! Ezek mellett pedig kedvenc sport játékainkkal is ingyen játszhattunk (FIFA, NBA, NHL, stb.). Elképesztő! Véleményem szerint a legnagyobb húzója lehetne a Microsoftnak a Sony-val szemben, de valahogy nem kap elég reklámot.

forza_horizon_3_6.png

forza_horizon_3_4.png

Ha már húzó cím. Az Év legjobb Xbox One exkluzív címe a Forza Horizon 3 lett. Három másik kategóriámban is díjnyertes: nálam az Év legjobb vétele és az Év legtöbbet játszott játéka lett. Egyszerűen fantasztikus élmény. Korábban már írtam, hogy a legdrágább Ultimate digitális példányt vettem meg belőle és ezt azóta sem bántam meg, de a sima verzió is príma. A harmadik kategória: az Év legszebb autós játéka. Az egy dolog, hogy a Forza 6 autói és pályái szebbek, de ott nem kapja az arcába az ember a gyönyörű Ausztráliát és a korlátlan szabadság érzését.

Az Év legjobb ingyenes Free-to-play játéka szerintem töretlenül a World of Tanks.

_5.png

Az Év legjobb kaland játéka tutira a Rise of The Tomb Raider volt. Isteni játék! Ajánlom mindenkinek.

Az új játékaim közül az Év legjobb horror játéka az Outlast volt. Játszottam mással is, de csak ebben volt meg a tökéletes egyensúly sztori és élmény között. Amúgy nemrég kipróbáltam a Resident Evil 7 demóját. Nagyon tetszik, bár félek, hogy a 6-ra jellemző buta, japán-horror lesz belőle és a demó hangulata csak átverés.

Az Év legjobb indie játéka? Nos, karácsonyra megvettem magamnak 2000 Ft-ból a The Walking Dead: Michonne című játékot és a Never Alone-t és utóbbi viszi a pálmát (egyébként az Unravel is ott volt a szeren). A Never Alone talán kicsit egyszerű, de aranyos, hangulatos, értelmes játék, amiből a fogékonyabb gamer akár még tanulhat is (24 db rövid, ismeretterjesztő film található a programban). Ez az ünnepi akció még mindig tart egyébként. Itt megtekinthető a kínálat: http://www.xbox.com/hu-HU/promotions/sales/countdown

Az Év sport játéka csak olyan tessék-lássék kategória, mivel nagyon keveset játszottunk FIFA és egyéb címekkel. A legtöbbet az NBA Live 2016-tal csapattuk.

tom_clancy_s_the_division_1.png

Igazán rossz játék (olyan, amiért fizettem is) nem került elém 2016-ban, szóval negatív kategóriákat nem igazán tudok felhozni. Talán játékként a leggyengébb cím a Quantum Break volt, de a története kárpótolt mindenért. Ja, és ott volt a The Division is, ami nem rossz játék, csak nem fogott meg igazán. Ugyanez volt a Metal Gear Solid V-tel is, és végül az is nagy kedvencem lett.

Szólj hozzá