2013. nov 16.

Tabletet, notebookot vegyenek! 1:1

írta: Jump In
Tabletet, notebookot vegyenek! 1:1

Nemrég felmerült itthon, hogy kéne egy új vas az ősök részére. Van itthon több is, de egyik sem mai darab. Amit ők szoktak használni az meg különösen pff, a héten be is nyújtotta felmondását. Nem akartam elfogadni, próbáltam rendbe rakni, de telepítésnél olyan hibaüzeneteket dobott ki, amilyeneket még életemben nem láttam, aztán már a lemezt sem olvasta be. Végül egy ismerősöm, aki imád gépeket bütykölni (nekem nincs nagy tapasztalatom benne) átnézte belülről, és kiderült, hogy nem éri meg foglalkozni a javításával. A játéknak vége. Requiescat in pace!

Szülők részéről egyébként az első gondolat egy notebook volt, de mint a család "informatikusa" nem voltam teljesen kibékülve az ötlettel. Nem szabad megfeledkezni a tapigépekről sem.

tvsl.jpg

Mit is javasoljak? A Win 8-as notebookokban az a jó, hogy elhozták a PC-k világába a tabletek egyszerűbb kezelhetőségét, és emiatt jóval bátrabban ültetném le szüleimet (vagy akár a szomszéd Margit nénit) Win 8 elé a sima Win 7-tel szemben. A Win Xp-t futtató asztali gépünk után egy W8-as, 15.6"-os, vállalható teljesítményű notebook tehát komoly előrelépés lenne.

A másik oldalon a mindenféle Androidos tabletek és az Apple iOS-es iPad-ek állnak. Twitteren egyébként egyértelműen a tablet lett a nyerő, ami nem is csoda, hiszen egy táblagépet gyermekien egyszerű használni, és átlátható, nehezen elnyomkodható az operációs rendszerük.

Nálam is a vágódeszka jött ki győztesként (a kisebb kijelző ellenére is), úgyhogy gyorsan megbeszéltünk egy Media Marktos látogatást. Amúgy nem tudom, ki hogy van vele, de ha nekem van pénzem egy vállalható notebookra, de aztán mégis tablet mellett döntök, akkor utóbbira is rááldozom a vásárlásra félretett pénzt, vagy legalább 70-80 százalékát. Szerencsére nem csak én voltam így ezzel...

CSAKHOGY

Mégsem vettünk tabletet, mivel jó apám első találkozása a modern technológiával (iPad) borzalmasan sikeredett. Mondtam neki, hogy 2013-ban talán nem kéne dínósat játszani, de hiába. A végére én is beláttam, hogy valószínűleg túl sokat dolgozott számítógép mellett ahhoz, hogy hirtelen megtörjük ezt a vonalat. Ez van. Kell a nagy kijelző. A tablet "kics és kényelmetlen".

Az eredmény: 1:0 lett a notebookok javára. Azaz lett volna, ha én nem szeretek bele valamelyik IPS kijelzős androidos gép nyomkodásába. Végeredmény: számítógépet majd veszünk a karácsonyi áresőben, egy tablet pedig már itt ül az ölemben. >>>

Miután hazamentünk másfél napon keresztül teszteket olvastam, és készülékeket néztem az árkereső oldalakon, míg találtam egy jónak tűnő akciót meg egy ingázó havert, aki ingyen és bérmentve lehozta nekem az új kütyüt. Volt bennem egy kis félsz, de nagy kedvencem lett. Az igényeimnek megfelel, örülök, hogy megvettem. Részletek hamarosan...

Szólj hozzá

vásárlás notebook android tablet ipad windows 8