2016. aug 04.

Hajrá szociopaták! | Spoilermentes véleményem a Suicide Squadról

írta: Jump In
Hajrá szociopaták! | Spoilermentes véleményem a Suicide Squadról

Augusztus 3.-án életem első premier előtti vetítésén jártam. A címben szereplő film trailerei közül mindössze kettőt láttam, valamint három karakter ismertetőt. Ezek alapján mit vártam? Egy fergetegesen jó Harley Quinnt, egy korrekt Deadshot alakítást, humort és mást nem nagyon.

Lehet, hogy szégyenletes, hogy manapság ilyen alacsonyan vannak az igények, de most őszintén: valaki netán Oscar díjas alakításokra és értelmes történetre várt? A trailerek alapján? Ez most komoly? Mert én nem. [Ha valakit érdekelne, milyen filmeket szeretek, kattintson ide.]

Szánalmasnak tartom, hogy egyesek még azon is fennakadtak, hogy a főszereplő banda tagjai miért a "hős" szerkóikat kapták vissza, miért azokban mentek világot menteni. Hát talán azért, mert ők elmeroggyant bűnözők és ennyi. Önmagában a film alapfelállása az adott karakterekkel és az adott fenyegetéssel együtt annyira bugyuta és megmagyarázhatatlan, hogy a trailerek után nekem egy percig nem voltak komoly elvárásaim és egyszerűen csak szórakozni akartam.
mv5bmjazmjkzodk1n15bml5banbnxkftztgwnjg3ndy1ote_v1_sy1000_cr0_0_1498_1000_al.jpg

A történetről nem fogok írni semmit, mert itt most nem ezen van a hangsúly. Legyen elég annyi, hogy egészét tekintve nekem több tekintetben is tetszett a film és javarészt nem értek egyet az eddig megjelent lehúzó kritikákkal, de tisztában vagyok vele, hogy a Suicide Squad bizony lehetett volna ennél ezerszer jobb film. Tudatosságom egyik oka, hogy elég sok időm volt már a film közben is gondolkozni, ugyanis a játékidő második órája meglepően vontatott, unalmas, érdektelen, beleértve a finálé grandiózusnak éppen nem nevezhető boss harcát is. Ha nagyon durva és őszinte akarok lenni, akkor azt mondom, hogy az Öngyilkos Osztag sok szempontból pofátlanul rossz lett. A további elemeit megvizsgálva viszont ott van (volt) benne a potenciál és ezt látni a legzavaróbb az egészben. Baromi jó film... lehetett volna.

Mindez meglepő eredmény? Nem. Mindannyian számtalanszor láttuk már, mit jelent az, amikor egy film / játék stúdió szétbombázza az internetet, hogy mindenkit felspanoljon. Manapság annyit takar az egész, hogy a pénzemberek mindenképpen el akarják érni, hogy boldog-boldogtalan felugorjon az adott produkcióra hájp vonatára. Ennyi! Sajnos fifti-fifti körüli esélye volt, hogy az _igazi szuperhősős_ karakterekkel próbálkozó Warner-DC páros ebbe is épp úgy beletenyerel, mint a Batman Superman ellenbe és várhatóan a Wonder Women sem lesz jobb (ne legyen igazam), mivel az is a stúdió ezen -kritikákat figyelmen kívül hagyó- időszakában készült. Olvastam valakitől, aki a filmet védte, hogy "Mit vártatok? Ez nem Marvel, hanem DC!". Szerintem nagyon rossz védőmondat. A DC filmeknek nem szabadna egyet jelenteniük a középszerű, 6 pontos alkotásokkal. Márpedig az új trend szerint nagyon efelé haladnak.

Spoilerek helyett sorolom inkább a tényeket és hogy mi volt jó:

  • A Suicide Squad első órája (45 perce) nagyon adja. Vicces, meglepően kedvelhető karaktereket mutat fel amolyan ide csapok, oda csapok stílusban. Nálunk ezekben a percekben még elég sokat nevetett a közönség.
  • A betétdalok javarészt jól működnek a jelenetekkel, főleg a film első felében. Ekkor még érezni, hogy a film látványosan próbálja komolytalanra venni a hangot. Ez a könnyedség a maga bántóan bárgyú módján még jól is áll neki.
  • Margot Robbie alakítása Ms. Harleen Quinzelként szerintem fergetegesen jó és szerethető. Harley minden egyes vásznon töltött másodpercéből GIF-ek ezrei fognak elkészülni a következő hetekben és meg is értem. Robbie felváltva, vagy párosítva szállítja a vicces, dögös, aranyos pillanatokat. Valami mindig van vele. Kicsit talán komolytalanra vették a karakterét, de érdemes figyelni, hogy néha azért csendben marad. Nem egy üres, felhúzható cicababáról van szó, de igazából ő sincs kifejtve. Várom a különálló H.Q. filmet, amiben rendesen kibontják majd nekünk a karaktert, mert az ilyesmi erre a filmre nem jellemző.
  • Will Smith nagyon penge Deadshotként. Pont azt hozta ő is, amit vártam tőle. Az Öngyi Osztag egyik olyan alakja, akiről azért el lehet mondani, hogy képes megfogni, lekötni, kíváncsivá tenni a nézőket. Főleg Batmannnel párosítva volt igazán érdekes.
  • Jared Leto jó Joker, mindössze egy nagy baj van vele: nem tudunk meg róla semmit azt leszámítva, hogy elmebeteg és maffia vezér. A másik bibi, hogy nem szerethető. Bennem tényleg csak annyi maradt meg vele kapcsolatban, hogy azon töprengtem, mikor fogja megenni valakinek az arcát vagy harapja el a nyakát az egyik rosszfiúnak. Iszonyatosan beteg a csávó! A színészt nem is látni a karakter mögött, szóval úgy mondanám, hogy nem azt illeti dicséret, amit eljátszott (mert az nem sok), hanem ahogyan eljátszotta. Egyébként, ha kivágnánk a filmből, semmi nem történne, ami azért sokat elárul Joker "felhasználásáról". Jaredet/Jokert sajnos csak közönségcsalogatónak szánták.
  • A szinkron nem olyan, amire sokan számítanak: azaz nem szar. Egyáltalán nem. Megértem, hogy egyesek elindultak az ásóért, amikor kiderült, hogy Amerikai Pite Stifler lesz Joker hangja, de nekem -akinek különösen fájni szokott a kellemetlenül rossz szinkron- semmi bajom nem volt a magyar hangokkal. A film amúgy is eléggé súlytalan és egyszerű ahhoz, hogy kimondjam, szerintem nem érdemes várni a feliratos vetítésekre, ugyanis ezekből az alakításokból nem vesz el sokat, hogy nem eredetiben halljuk a színészeket. Magyarul fogalmazva az Öngyilkos Osztag eredetiben sem lesz több egy nyári, agyatlan, sok szempontból elbaltázott, képregényfilmes blockbusternél.

mv5bmtkznzg1nzkxmf5bml5banbnxkftztgwndyznjqyote_v1_sy1000_cr0_0_674_1000_al.jpg

Anélkül, hogy pontoznám a filmet megmondom, hogy szerintem decemberben a 2016-os filmes termésre visszanézve az Öngyilkos Osztag a listám gyengébben teljesítő címei között fog szomorkodni.

A 3D élményről: a legutóbbi Batman filmhez hasonlóan a Suicide Squad is viszonylag sötét (mivel este játszódik). Néhány akciójelenet számomra kissé csalódást keltő volt, persze nem csak a megvilágítás hiánya miatt. Gyakran keveset látni, de ez a vágás hibája is. Mindent egybevetve nem éreztem, hogy igazán sokat hozzátett a 3D sőt, már most nem rémlik egy olyan momentum sem, amiben benne lett volna, hogy "Hűha, ezt otthon elmesélem" (ez igaz az egész filmre is). Akadt olyan néző körülöttünk, aki elaludt. Volt, aki feltűnően sóhajtozott (képregényrajongó lehetet az ipse), és egy páros úgy spurizott ki a stáblista alatt, hogy közben hallottam, azt beszélték "ez mekkora szar film". Tipp: a stáblistánál, még nincs vége! A twenty one pilots számát kell csak kivárni.

Azért megérte megnézni? Meg! Akit eddig is érdekelt, az nyugodtan nézze meg (vagy várjon a bővített Blu-ray kiadásra, mert az talán jobban _egyben_ lesz). Szerintem velem együtt sokan tisztában voltak vele, hogy bár volt rá esély, hogy igazán jó film lesz, de az új DC filmek mögött egyelőre nincs ott az a profizmus és hozzáértés, ami pl. a Marvel filmek mögött. Én azok közé tartoztam, akik látatlanban megadták az esélyt a filmnek, hátha mégis összehozták, szóval ne ítéljen el senki, amiért megnéztem, fizettem érte, és egy-két színész, pár jelenet és megoldás miatt még tetszett is valamennyire.

A film címe: Suicide Squad - Öngyikos Osztag
Mozi: Uránia Mozi (Pécs, belváros)
Normál 3D jegyár: 1390 Ft

Szólj hozzá

kritika szinkron moziélmény 3D Mozi Will Smith Uránia Joker Suicide Squad Jared Leto Margot Robbie Öngyilkos Osztag Uránia Pécs