2014. dec 28.

2014-es évzáró gamer poszt

írta: Jump In
2014-es évzáró gamer poszt

2014-ben is elég sok játék került fel a virtuális és az igazi polcomra. Akadtak olyanok, amik ingyen jöttek (Xbox Live Gold előfizetéssel), többet évközi akciók keretein belül kaparintottam meg, és persze voltak játékok, amiket szintén gamer testvéreimnek köszönhetően mutathattam be a konzolomnak.

A játékok közül természetesen nem mindegyik volt mai darab, de azért 2014-es címekkel is találkoztam. Szerencsére voltak közöttük kiemelkedő alkotások is, amik által -túlzás nélkül állítom- felejthetetlen élményekkel gazdagodtam. Mióta gamernek mondhatom magam, ez számomra olyasmi, mint elolvasni egy jó könyvet, megnézni egy mozifilmet, vagy a végére érni egy lebilincselő tévé sorozatnak.

A továbbiakban pár játékról kiemelten is írni fogok, mivel összeszedtem néhány "díj" kategóriát, de mielőtt belevágnék, íme a teljes játéklista találkozási sorrendben:

Spec Ops: The Line
Mafia II
Assassins Creed III
Hydrophobia
Lara Croft and the Guardian of Light 
Dead Island
Toy Soldiers: Cold War
Fifa 14
The Walking Dead: Season 2 Ep. 1
Tron Evolution
Guardian of Middle-Earth
Dirt 3
Warface

Hitman Absolution
Deadlight

Borderlands 2
Dust: An Elysian Tail
Metro: Last Light
Virtua Tennis 4
GTA 5
Watch_Dogs
Batman Arkham Origins
Alien: Isolation
Assassins Creed IV: Black Flag
World of Tanks Xbox 360 Edition
Tomb Raider 


Legnagyobb hipe: Watch_Dogs

2014-ben jött ki, de már megjelenése előtt hatalmas port kavart. Az izgalmas sztorival, látványos pillanatokkal, gyönyörű grafikával kecsegtető bemutatók után sajnos egy nem túl izgalmas, közepes megjelenésű, gyenge fizikájú játékot kaptunk nehezen kedvelhető főszereplővel, sablonos mellékszereplőkkel. 

watch-dogs.jpg


Legnagyobb csalódás: Watch_Dogs

A fentiek miatt már nem is kell magyaráznom, hogy nálam az év csalódása ez a játék lett. A karakterek és a fegyverek még jól néztek ki, de minden más alacsony textúrájú volt. Az autók, az épületek rettentő csúnya látványt nyújtottak.

Szerencsére nem én vettem meg. Utólag buzgón ellenkeztem volna a megvásárlása ellen. Véleményem szerint a Watch_Dogs valahol 3000 és 6000 Ft között éri meg az árát, de igazából bármelyik újabb Ubisoft játék jobb vétel.


Legtöbb játékóra: Watch_Dogs

Sajnos középszerű produktumot kaptunk az Ubisofttól, ettől függetlenül kétszer is végigjátszottam és szinte mindegyik mellékküldetést teljesítettem. Még sakkozni is többször leültem az egyik parkban. Ismét a fent leírtakra kell hivatkoznom, és a lényegre, hogy a csalódottságomat ellensúlyozva tényleg nagyon akartam szeretni ezt a játékot. Több mint 50 órával ezzel játszottam a legtöbbet 2014-ben. A sorban egyébként a nemrég beszerzett Alien Isolation és a Batman Arkham Origins követte.

Legszebb grafikájú játék: Alien Isolation

Nem is volt kérdés, melyik játékot írjam ide. Az Alien Isolation annyira gyönyörű még a régi konzolokon is, hogy az ember tényleg úgy érezheti, hogy egy mai, full hd-s mozifilm világában jár. Ebben az esetben egy modern, szuper megjelenésű Alien filmben. Elképzelhető, hogy elsiklottam valami felett, de a ~40 óra alatt, amit a játék bűvöletében töltöttem nem találkoztam semmilyen csúnya, elnagyolt, vagy épp elhanyagolt részlettel.

alien-isolation.jpg


Legnagyobb kaland: Tomb Raider

Írhattam volna ide is az Alien Isolationt, de az egy rétegjáték. Olyan kalandjáték (nem horror), aminek jelentős részében félve játszik az ember. Ezzel szemben a 2013-as Tomb Raider egy valódi, sokrétű kalandot kínál, ami tényleg bárkit levehet a lábáról. Emellett olyan szinten casual játék, hogy emiatt külön dicséretet érdemel! Minden amit Lara Croft megtanul a játék során, azt a játékossal együtt tanulja meg olyan módon, hogy azt még az ügyetlenebb, kevésbé tapasztalt gamerek is lazán abszolválják.

tombraider.jpg


Legjobb homokozó: Assassins Creed IV: Black Flag

Nálam a GTA 5 kimaradt. Láttam, majd hosszas vívódás után játszottam is vele, de nem találtam meg benne semmit abból, amit annyira szerettem pl. a régi San Andreasban. A legjobb sandbox játék tehát számomra a 4. Assassins Creed játék lett. Imádtam a fősztorit, a mellékküldetéseket. Oltári mód élveztem a hajózást, a tengeri csatákat, a kalózkodást, a bálna/cápa vadászatot, a vízalatti kincskeresést és mindent, amit a játék kínált. Az elődökhöz híven ez is nagyon tartalmas játék lett. Köszi, Ubisoft!

ac4.jpg


Legjobb sportjáték: Virtua Tennis 4

Idén itthon csak 2 sportjáték került terítékre. A Fifa 14 volt a másik.  A VT4-gyel ketten tesómmal és magamban a gép ellen is tök jókat ütögettünk. Élvezetes volt a karrier módja is. Kellően nehéz, de még bőven szórakoztató.

virtua-tennis-4.jpg


Legjobb lövöldözős játék: Spec Ops: The Line

A Spec Ops: The Line szimplán azért érdemli meg ezt a címet tőlem, mert próbált mondani valamit. Voltak benne nagy darák, agyament küldetések, de az átvezetővideókban, a párbeszédekben, a felkínált döntésekben és a játék befejezéseiben is volt valami, ami szerintem a mai napig kiemeli az SO:TL-t a többi lövöldözős játék közül. Felfedezését ajánlom minden (el)gondolkodni vágyó gamer társamnak!

spec_ops_the_line.jpg


Legmegfogóbb történet: Metro Last Light

Oroszország, atomháború utáni világ. elhalt felszín, alagutakban élő emberiség, éhezés, mutáns lények. Soroljam? A játék atmoszférája brutálisan erős! A történetmesélés sajnos kissé Cryisis-szerű, tehát gyenge, de maga a történet nagyon rendben van. Amikor épp nem szanaszét scriptelt metró alagutakban cammogunk a körülöttünk lévő túlélők beszélgetéseit hallgatva (ami amúgy érdekes), egy nagyon izgalmas akció-kaland játékot kapunk, amiben nem szükséges mindig mindent lelőni, sőt! A nagyrészt sugárszennyezett, lerombolt Moszkvában homemade sörétespuskával a kezünkben, a fejünkön maszkkal bóklászni káprázatos élmény, főleg nappal! De a szűk metrójáratoknak is megvan a maguk hangulata.

metro-last-light.jpg


Legjobb Gold játék: Hitman Absolution

A Microsoftra 2014-ben is marhára haragszom. Elképzelhető, hogy túl öreg vagyok, de amiket az Xbox Live Gold előfizetőknek ingyen játék címszó alatt osztogatnak, az valami tragédia! Két jó játék volt: az egyik a Deadlight, ami egy nagyon szép, érdekes, egyszerű, ugri bugris zombis játék. A másik pedig a Hitman Absolution. Az összes többi játék számomra totál érdektelen volt, mintha ez a kezdeményezés nem az én korosztályomat, ízlésemet próbálná kiszolgálni.

A játékról: grafikailag még ma is kellemes. A karakterek és a szinkronok nagyon ütősek. Fontos megemlíteni,  mennyire jól eltalált, utálni vagy épp szánni való ellenségekkel állít szembe a sztori, a játékmenet  legfontosabb része pedig még mindig hozza a kötelezőt: minden pálya/küldetés sokféleképpen megoldható, szóval a Hitman Absolution újrajátszási faktora rendkívül magas! Értékes ajándék volt.

hitman-absolution.jpg


Legnehezebb játék: Tron Evolution

Bármennyire is komolytalan kategória, ezt muszáj megjegyeznem. Több mint 260x haltam meg a sztori mód kipörgetése során, ami nálam azóta is rekord. A legnehezebb játék, amivel valaha találkoztam! Amúgy elég gyengécske, bár pozitívum, hogy kiegészíti a 2010-es Tron filmet. Igazából ami említést érdemel belőle az a multiplayer. Egy darabig állati jól szórakoztam a taktikát, ügyességet igénylő fénymotorozással, és a korongharcokkal is jól elvoltam (valamiért úgy rémlik, ezt nem így kell mondani).

tron.jpg
Ebben a kategóriában kiérdemelt egy második helyet a Batman Arkham Origins. Amennyire profi voltam az Arkham City-ben, annyira béna voltam ebben a játékban. Komolyan eltolhattak valamit a nehézségi szintekkel, mert a két végigjátszás során számtalanszor agyf*sz közeli állapotba kerültem. Batman legutóbbi története pont ezért nem kerülhetett a legjobb kalandjáték kategória közelébe.


Legnagyobb pozitív csalódás: World of Tanks

Egyszerűen utáltam amikor ismerőseim a játékról meséltek. Gyűlöltem amikor szembe jött a napi kötelező WoT reklám "Játssz ingyen!", uhhhh!

Próbálom ahhoz tartani magam, hogy véleményt csak arról nyilvánítok, amit már ismerek, ezért is döntöttem úgy, hogy kipróbálom az Xbox-os béte verziót, és majd utána joggal fogom utálni, fikázni. Meglepetésemre már a bétát is imádtam, de az imádatom 1-2 hét után elhalt a játék akkori korlátozottsága miatt. A végleges World of Tanks Xbox Edition viszont mára egy olyan szintű MMO játék lett, amit mind a grafikát, játékmenetet, játékélményt tekintve bátran oda lehet állítani drága, tripla A kategóriás címek mellé. És ezt nem fáj beismerni! Valóban jó, valóban szórakoztató, és az egész élményt ingyen adja. Azért ez nem semmi!

wot360.jpg

Számomra ez volt 2014 gamer szemszögből. A bejegyzés végére idebiggyesztek egy kis zenét a 2014-es Forza Horizon 2-ből, ami szerintem ismét az év legszórakoztatóbb autós játéka lett! Kár, hogy nincs meg (adományokat elfogadok).

Szólj hozzá

játék xbox w évzáró tomb raider gamer hitman absolution virtua tennis 4 Warface metro last light spec ops the line watch dogs WOT GTA5 batman arkham origins Dirt 3 alien isolation tron evolution world of tanks xbox 360 edition assassins creed black flag Xbox Live Fifa 14