2015. aug 29.

2015-ös évértékelő gamer poszt

írta: Jump In
2015-ös évértékelő gamer poszt

Hosszú idő után újra jelentkezem. Tudom, messze még a december, de ahogy a dolgok állnak nagy meglepetésekre nem számítok. Az Xbox Gold előfizetésemnek köszönhetően vár rám még 5 db Games with Gold ajándék játék és ennyi. Mivel csapattam? Év Játéka és egyéb kategóriáim?

screenlg17.jpg

 (A poszt ezúttal is az én új játékaimról szól és nem a 2015-ös újdonságokról.)

Számomra 2015 a Remember Me-vel kezdődött, ami egy érdekes történettel, látványos világgal megáldott verekedős borzalom volt. Tényleg sokat szenvedtem vele, de azért tetszett, és az a stúdió készítette (SquareEnix), amelyiknek részben az idei év szerintem legnagyobb indie durranását köszönhetjük. A Remember Me-t egészen máig 16 másik cím követte, szóval idén nem vittem túlzásba a költekezést (2014-ben 26 új játékot szereztem be).

Gamer életem idei legmeghatározóbb mozzanata egyébként az volt, hogy 2014-2015 között megváltam mindegyik lemezes játékomtól. Nem bántam meg, bár a Red Dead Redemption után néha csorog a nyálam és töredelmesen bevallom, hogy azóta két játékot újra megvettem (olcsóbban, mint amennyiért eladtam őket), méghozzá a Batman Arkham Originst és a Splinter Cell Blacklistet. Utóbbi raptr szerint az abszolút kedvenc játékom és az is csoda, hogy 8 hónapot kibírtam Sam Fisher nélkül, míg előbbire akkor vetettem rá magam, amikor kijött az új Arkham Knight, ami sajnos/nem sajnos már csak PC-re és az újabb konzolokra jelent meg. Emiatt sürgősen kellett valami, ami Batman és nem az Arkham Asylum.

2015-ben beszerzett játékaim:

Remember Me   |   Army of Two: The Devil's Cartel;
Mirror's Edge   |   F1 2013
Crysis 3   |   Battlefield: Bad Company 2
Sniper Elite V2   |   Thief
Life is Strange   |   Plants vs Zombie
Brothers: A Tale of Two Sons   |   Batman: Arkham Origins
Ace Combat: Assault Horizon   |   Splinter Cell: Blacklist
BioShock Infinite   |   Gears of War 3
Metro 2033   +   Metro Last Light és Assassin's Creed IV
(A Last Light ingyen lett volna, de már tavaly megvettem az AC 4-gyel együtt.) 

A játékok közül a Remember Me, a Life is Strange, az Ace Combat: Assault Horzion, a Battlefield: Bad Company 2 és a két lemezes játék kivételével mindegyik Gold tagsággal jött. További kivétel a Plants vs Zombie, mert azzal nem játszottam.

Jöhetnek a kategóriák!
Legnagyobb hipe

thief.jpg

A fentiek közül emlékeim szerint a Thief körül volt a legnagyobb hájp. Mindenki ugrándozott örömében, hogy mekkora királyság lesz, és hogy a régi Thief is milyen csúcs volt, legjobb lopakodós játék, bla-bla-bla. Szerintem egy közepes rajongóknak szánt rétegjáték lett. Én szeretem a lopakodós stílust, de a Thief monoton játékmenetén és vizuális világán szét untam a fejem. A Games with Gold játékok közül a Gears of War 3-at is elég nagy rajongás övezte. Utólag azt mondom, hogy ezt a sztorit a 2. rész után békén kellett volna hagyni.

Legnagyobb csalódás

screenlg18.jpg

BioShock játékokat egyszerűen nem nekem találták ki. Az első részeket is utáltam és ezzel is küszködtem, pedig tisztában vagyok vele, milyen remek története van és látványnak sem utolsó, de akkor sem több, mint egy lövöldözős-ugrálós-varázslós játék. Egy idő után olyan érzésem volt, mintha egy vidámparkban lennék.

Legtöbb játékóra

03aebc0b-330d-4e51-9e2b-3cae45eef541.jpg

Itt egy nem felsorolt játék viszi a pálmát, a World of Tanks. Mióta megvettem hozzá a Fury-t (valamikor januárban, amikor még vetítették egyes országokban a filmet), tökre rá vagyok kattanva. Vannak más tankjaim is, amiket nagyon szeretek Tigris, M44 meg ilyenek, de a csatáim harmadát azzal játszom. Külön öröm, hogy mióta lecsengett a film körüli felhajtás és a Fury már nem kapható, valóban ritkaságszámba megy és 100 csatából jó, ha 8x látok egyet. A 2015-ös játékaim között nincs olyan, amivel kiemelkedően sokat szórakoztam volna.

Legszebb grafikájú játék

80cac963-7869-4778-ac6e-ca9c296d3aca.jpg

Nehéz kérdés. Az idei játékok közül a BioShock az egyik legszebb volt az elképesztően színes, kidolgozott helyszíneivel, de az Assassin's Creed IV a számtalan látnivalójával még gyönyörűbb. Ok, tavaly már megvettem, de 2015-ös GwG játék volt.

Legjobb Games with Gold játék

screenlg6_1.jpg

Nem tudnék dönteni a Metro: Last Light és az AC IV között. A Last Light-tal a Metro első részének ismerete nélkül játszottam anno és nagyon szerettem. Egymás után 3x is kipörgettem, annyira megfogott a metróalagutak és a kinti, sugárszennyezett, lerombolt környezet hangulata. Lopakodni is lehetett benne, szóval nagyon bírtam. Az AC IV pedig egy állati tartalmas játék, kalózkodással, szép grafikával, zenével, a sorozat 2. legjobban sikerült történetével és főszereplőjével. Mindkét játék ott van a szeren!

Legnehezebb játék

screenlg3.jpg

Kettő cím is említést érdemel. A Mirror's Edge elég nehézkes, míg rá nem érez az ember az irányításra, plusz nekem valahogy egyszer-kétszer az is gondot okozott, hogy kitaláljak bizonyos épületekből. A legnehezebb játék viszont egyértelműen a Remember Me. Zsibbadtak tőle az ujjaim, annyit kellett püfölni a kontrollert! A játék vége már verekedés volt verekedés hátán. 

Legnagyobb kaland & Legmegfogóbb történet

screenlg6.jpg

Így egyben, mert mindkét kategóriában egyértelműen a Life is Strange a nyerő sőt, másban is! A játék hangulata, zenéi, rajzolt képi világa, karakterei valami olyasmit hoztak a palettára, amire rég volt példa. A LiS készítői a Telltale féle döntés alapú történetmesélés alapjaira pakolták rá a saját epizódikus, "tini-dráma" sztorijukat, megfűszerezve időutazással (szigorúan visszafelé), misztikus történésekkel, régimódi nyomozással, iskolai balhékkal, és rengeteg apró/nagy döntéssel. Nem azt mondom, hogy 10/10-es alkotás (az ötödik, záró epizód nélkül nehéz megítélni), de valahol 7-8 pont közé már most befér.


Az Év játéka

Nálam az Év játéka is a Life is Strange. Tudnám ostorozni nem is egy dolog miatt, de egyszer sem sajnáltam rá a 990 Ft-ot/epizód. Az egész gamer társadalom hálás lehet azért, hogy vannak még olyanok, akik fizetnek a játékokért, ahelyett, hogy letöltenék őket, mert nélkülünk nem születnének ilyen nagyszerű alkotások.

A végére itt egy indokolatlan Batman fotó az Arkham Origins-ből. Teljesítettem minden kihívást a játékban, amivel kioldottam ezt az új ruhát. Ugyanaz, mint az alap batsuit, csak fekete, arany övvel (pont nem csillog). Sokkal menőbb, hihetőbbé teszi a rejtőzködős részeket, és a történet során ugyanúgy sérül, viszont a köpenye ép marad.

1384138414-darkoriginsbeginsv2.png

Szólj hozzá

remember me év játéka World of Tanks metro last light Bioshock batman arkham origins Thief assassins creed black flag life is strange xbox gold games with gold